خانه / آموزش Power BI / موتور فشرده سازی xVelocity

موتور فشرده سازی xVelocity

اولین فرضی که ممکن است شما پس از خواندن توضیح پست قبلی در مورد وارد کردن داده ها دریافت کنید این است که، اگر شما یک مرکز داده با ۱۰۰ گیگابایت داشته باشید ، بعد اگر آن را به Power BI وارد کنید ، فایل با اندازه ۱۰۰ گیگابایت در Power BI خواهید داشت. این درست نیست ، Power BI از موتور فشرده سازی xVelocity بهره میگیرد و با تکنولوژی ذخیره سازی ستونی (Column-Store In-Memory Technology) در حافظه کار میکند.
تکنولوژی ذخیره سازی ستونی ، داده ها را فشرده سازی می کند و با فرمت فشرده شده ذخیره می کند.
بعضی مواقع ممکن است شما یک فایل اکسل ۱ گیگابایتی داشته باشید و زمانی که آن را درون Power BI وارد می کنید ، فایل Power BI شما تنها ۱۰ مگابایت داشته باشد . این عمدتا به خاطر موتور فشرده سازی Power BI است. اما میزان فشرده سازی همیشه این نیست .
این میزان به چیز های زیادی بستگی دارد ، تعداد مقادیر منحصر به فرد در ستون ، بعضی مواقع نوع داده ها و بسیاری موقعیت های دیگر.

در آینده در یک پست درباره موتور فشرده سازی با جزئیات توضیح خواهم داد.

خلاصه این قسمت : Power BI داده ها را فشرده ذخیره می کند. حجم داده ها در Power BI می تواند بسیار کمتر از حجم داده ها در منبع باشد.

منبع:

https://radacad.com/directquery-live-connection-or-import-data-tough-decision

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

کارشناس ارشد هوش تجاری در اتریش با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه تحلیل دیتا و تدریس SQL SERVER و Power BI

همچنین ببینید

درس پنجاه و یکم – ایجاد فضاهای کاری در Power BI

فضاهای کاری (Workplaces) مکان هایی هستند برای همکاری با همکاران برای ایجاد و اصلاح مجموعه ای از داشبورد ها ، گزارش ها و گزارش های صفحه بندی شده در Power BI دو نوع گروه وجود داد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *